Åpenhetsloven – Redegjørelse for aktsomhetsvurderinger

Arbeidskraft Valdres AS arbeider for å sikre ansvarlige arbeidsforhold, respekt for grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsvilkår i hele vår virksomhet. Vi følger kravene i Åpenhetsloven, som pålegger virksomheter å gjennomføre aktsomhetsvurderinger og gi offentligheten innsyn i hvordan vi arbeider med dette.

Vår tilnærming til aktsomhetsvurderinger

Vi gjennomfører løpende aktsomhetsvurderinger i tråd med OECDs retningslinjer for ansvarlig næringsliv. Dette innebærer at vi:

kartlegger og vurderer risiko for brudd på menneskerettigheter og arbeidsforhold i egen virksomhet og hos våre leverandører

iverksetter tiltak for å forebygge og redusere identifiserte risikoforhold

følger opp tiltakene og vurderer deres effekt

kommuniserer åpent om vårt arbeid og våre vurderinger

håndterer eventuelle negative konsekvenser dersom de skulle oppstå

Leverandører og samarbeidspartnere

Arbeidskraft Valdres AS samarbeider hovedsakelig med norske leverandører innen bemanning. Vi stiller krav til at våre leverandører opptrer i tråd med gjeldende lovverk og grunnleggende menneskerettigheter, og vi følger opp dette gjennom dialog, kontraktskrav og risikobaserte vurderinger.

Foreløpige funn og vurderinger

Per i dag har vi ikke avdekket forhold hos oss selv eller våre leverandører som indikerer brudd på menneskerettigheter eller uakseptable arbeidsforhold. Vi arbeider likevel kontinuerlig med forbedring, risikovurdering og ansvarlig leverandørstyring for å sikre at våre tjenester utføres på en etisk og forsvarlig måte.

Rett til informasjon

I henhold til Åpenhetsloven har enhver rett til å be om informasjon om hvordan Arbeidskraft Valdres AS arbeider for å ivareta menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold.

Forespørsler kan sendes til:

kontor@arkv.no